3 kroki, które powinieneś podjąć, aby zwiększyć widoczność Twojej firmy w sieci

Reklama w internecie jest obecnie najważniejszym obszarem działań marketingowych. Potencjalni klienci przenoszą swoje życie do sieci i tam szukają rozrywki oraz poszukują informacji o wszystkim, co ich otacza, również o firmach, usługach i produktach. Przedsiębiorcy muszą odpowiedzieć sobie na niełatwe pytania, jak wyróżnić się wśród stale wzrastającej konkurencji oraz jak skutecznie prowadzić swoje internetowe poczynania. Prowadzenie social media, blogów firmowych, budowanie wizerunku czy pozycjonowanie strony to nie są proste zadania. Przyjrzyjmy się zatem trzem krokom, które warto podjąć, aby zwiększyć widoczność firmy w internecie!

Aktualizacja treści na stronie internetowej

Odpowiedni dobór słów kluczowych jest podstawą zwiększenia ruchu organicznego, czyli osób odwiedzających witrynę poprzez bezpośrednie hasła wpisywane w wyszukiwarkę. Warto zadbać, by wszystkie produkty i usługi posiadały unikalne opisy oraz frazy, które są wyszukiwane przez użytkowników. Zadbaj o rozbudowane treści poprzez prowadzenie blogów firmowych. Artykuły powinny odpowiadać na nurtujące potencjalnych klientów pytania. Dzięki wartościowym wpisom zbudujesz zaufanie wśród odbiorców, a także wyszukiwarki Google. Co więcej, warto zadbać, aby strona firmowa posiadała odpowiednie podstrony i wygląd, który jest przyjazny dla użytkownika. 

Pozycjonowanie strony, czyli działania podejmowane w celu zwiększenia pozycji na stronie zdecydowanie wykraczają poza samą optymalizację treści. Strona powinna zawierać wartościowe linki ze stron zewnętrznych, linkowanie wewnątrz strony, poprawne adresy URL, a także czysty kod. Są to zaawansowane działania, którymi na rynku zajmuje się wiele firm oferujących pozycjonowanie. Kraków, Warszawa, a także inne miasta posiadają specjalistów, którzy się tym zajmują. Jeśli nie posiadasz wiele czasu lub chcesz, by zostało to wykonane profesjonalnie warto oddać swoją firmę w ich ręce. 

Postaw na płatne reklamy 

W zależności od specyfiki branży płatne reklamy można przeprowadzić na w różnych miejscach – wyszukiwarce Google tzw. Adwords, Facebooku, YouTube, Instagramie, Allegro, Linkedinie czy Tik Toku. Na początku należy ustalić, na jakim kanale znajdziemy najwięcej naszych odbiorców oraz dostosować odpowiedni komunikat reklamy m.in. dobrać słowa kluczowe. W przypadku reklam płatnych za kliknięcie bardziej popularne frazy będą miały wyższe stawki za pojedyncze przejście w reklamę. 

Zbuduj Social Media, które angażują

Użytkownik, który obserwuje wartościowe profile staje się częścią wizerunku marki. Nie tylko korzysta z oferowanych usług, a także przekazuje treści i poleca je dalej. Budowanie zaangażowanej społeczności nie jest łatwe, wymaga sporo pracy i czasu na zgromadzenie obserwatorów. Jednak social media w obecnych czasach mają ogromną moc i jest to opłacalny wysiłek. Od czego zacząć?

  • Umieszczaj krótkie, ale wartościowe posty bądź filmy. 
  • Poszukuj unikalnych tematów.
  • Odpowiadaj na pytania użytkowników.
  • Nie skupiaj się tylko na produktach i usługach.

Możesz także nawiązać współpracę z influencerami, którzy pomogą zbudować większą liczbę obserwatorów. Firmy często myślą, że tylko współpraca ze znanymi osobami, które mają zgromadzoną dużą społeczność jest bardziej opłacalne. W praktyce jednak warto poszukać mikroinfluencerów, ale działających w tematyce Twojej branży. Mają oni o wiele bardziej zaangażowanych odbiorców i prowadzone z nimi kampanie często są bardziej skuteczne. 

Redakcja kampinoska.waw.pl