Orzeł się nie zmienia? Historia i oferta marki Malfini

Na rynku odzieży reklamowej i roboczej od lat działa kilka znanych marek, takich jak chociażby Fruit of the Loom, Gildan czy Regatta. Dzięki wysokiej jakości zyskały uznanie wielu pracodawców, ale również ich podwładnych, którzy noszą ubrania tych firm na co dzień. Nową nazwą na tym rynku jest natomiast Malfini. Kiedy jednak przyjrzeć się bliżej jej logotypowi oraz okolicznościom powstania samej nazwy, okaże się, że również za nią stoi renoma i odzież reklamowa  i robocza wysokiej klasy. Malfini jest bowiem wynikiem rebrandingu znanej od 1999 roku marki Adler. Jak doszło do zmiany i co oferuje dziś odmieniona marka?

Nazwa się zmienia, orzeł pozostaje. Kulisy zmiany nazwy

Firma Adler wywodzi się z Czech. W ciągu ponad 20 lat działania podbiła jednak Europę, stając się jednym z wiodących producentów odzieży reklamowej. W jej portfolio są także ubrania, w tym polary robocze. Obecnie produkuje aż 10 milionów sztuk ubrań rocznie, w Ostrawie postawiła nowoczesny, zautomatyzowany magazyn, a jej produkty są dostarczane do 19 krajów. Skąd więc pomysł na rebranding?

Firma zdecydowała się na posunięcie, które w ostatnich latach było popularne wśród wielu marek z Azji i Europy, przynosząc im wymierne korzyści. Zmiana nazwy była argumentowana również problemami na rynkach zachodnioeuropejskich, na których firma chce się rozwijać. Słowo “adler” pochodzi bowiem z języka niemieckiego i oznacza orła, i było związane z zastrzeżonymi znakami towarowymi konkurencji.

Orzeł pozostał jednak zarówno w logotypie firmy, jak i w jej nazwie. Słowo “malfini”, zaczerpnięte z języka kreolskiego, również tłumaczy się bowiem jako orzeł. W związku z tym firma oparła rebranding o hasło “Nazwa się zmienia, orzeł pozostaje”. W ten sposób firma chce otworzyć zupełnie nowy rozdział w swojej historii, jeszcze bardziej intensyfikując ekspansję na zachodnie rynki.

Ubrania promocyjne Malfini i nie tylko

Marka Malfini nie jest zresztą zupełną nowością, była bowiem obecna na rynku już od 2012 roku. Dotąd w jej ramach dostępna była tak zwana luksusowa odzież reklamowa. Aktualnie kolekcje te zostały przeniesione do marki Malfini Premium. To właśnie tam znajdują się produkty kierowane do najbardziej wymagających klientów, wykonywane z materiałów najwyższej jakości.

W ofercie firmy pozostaje także zmieniona marka Malfini. To w jej ramach sprzedawane są najpopularniejsze na polskim rynku produkty z linii odzieży reklamowej i promocyjnej. Oferta jest szeroka, obejmuje zarówno bluzy czy kurtki, jak i koszulki czy nawet czapki reklamowe. Siłą marki Malfini są atrakcyjne ceny.

Trzecia marka to Piccolio. Jest kierowana przede wszystkim do młodszych klientów. Wyróżnia się obecnością żywych kolorów oraz prostymi krojami. Cechą charakterystyczną ubrań Piccolio są odrywane metki typu tear off, które w ostatnich latach zyskują coraz większą popularność.

Z firmą Malfini należy kojarzyć również markę Rimeck. W jej ramach sprzedawane są przede wszystkim ubrania robocze, ale także spełniające EN ISO ubrania odblaskowe. To koszulki, spodnie czy polary robocze, które z powodzeniem można prać w wysokich temperaturach. Kluczem jest tutaj wykonanie z wytrzymałych oraz trwałych materiałów. Wśród nich szczególne miejsce znajduje Cordura. To tworzywo sztuczne o wysokiej odporności na przetarcia. Łączy tę zaletę z lekkością i odpornością na warunki atmosferyczne. W ramach marki Rimeck sprzedawane są ubrania z certyfikatem Cordura, poświadczające korzystanie z tej technologii.

Redakcja kampinoska.waw.pl